A fost un final la limită, ÎNSă ERA CLAR că un Mustang va fi câştigător. Cu două tururi rămase (din totalul de 200 ale cursei), Matt Kenseth a făcut istorie menţinându-şi maşina pe interiorul trasei şi devansând Ford-ul lui Carl Edward pentru a obţine prima victorie la NASCAR TopGear 300. Cei doi s-au succedat la conducere - schimbând şi ceva vopsea - în ultimele 50 dintre tururile de 2,4 kilometri ale circuitului Charlotte Motor Speedway. Niciun Chevy sau Dodge nu s-a apropiat de ei, aşa că un pariu inteligent a fost cel pe victoria Ovalului Albastru.
La fel de captivant a fost şi finalul primei curse a neoficialului TopGear 1000, care s-a încheiat într-un nor de fum de cauciuc deasupra aceleiaşi linii de finiş pe care o trecuseră şi cei de la NASCAR, cu doar câteva ore înainte. Creată în mare pentru a celebra debutul TG300, a acoperit un traseu de 1.000 de mile, trecând peste cele mai bune - şi mai proaste - drumuri din SUA.
Evident, maşinile cu motoare V8 şi transmisii manuale alese pentru această cursă, erau rudele cele mai apropiate ale verilor din NASCAR - un Chevy Camaro SS (432 CP), rupt din benzile desenate; un Dodge Challenger SRT-8 392 (476 CP), rupt din viitor; un Ford Mustang Boss 302 (450 CP), surprinzător de compact; iar ca pace-car (şi totodată etalon pentru ceilalţi) un Chevy Corvette Z06 Carbon, cu toţi cei 512 cai ai săi.
În lupta de evadare din jungla urbană cunoscută drept Manhattan, toate maşinile trebuie să-şi folosească fiecare centimetru de suspensie ca să poată străbate cea mai
îngrozitoare suprafaţă de asfalt posibilă. Manhattan a fost cumpărat iniţial de la nişte indieni, pentru un dolar, dar, judecând după modul în care plutonul nostru de maşini ricoşează din capace de canalizare în grotele din asfalt, cred că putem vorbi de un caz imperios de restituire a sumei.
Motivul pentru care drumurile astea arată ca