Un om de afaceri din Elveţia, intrat săptămâna trecută în ţară pe la Borş, nedumerit că nu găseşte intrarea pe autostradă spre Braşov după ce a trecut graniţa, i-a întrebat pe vameşi:
„Unde e autostrada?“. Niciun cetăţean din vestul Europei nu poate să-şi imagineze că după 23 de ani de la Revoluţie, România nu are o autostradă care să o traverseze de la vest la est. În 1980, România avea zero km de autostradă, în 1990 avea 115 km, în 2013 are 463 de km de autostradă şi alte 67 km de centură cu profil de autostradă.
Numai în ultimii 10 ani, CNADNR a avut un buget de 17 miliarde de euro, iar anul acesta are la dispoziţie încă 1,5 miliarde de euro. Cu cei 17 mld. euro, la 10 milioane de euro pe km (ceea ce este mult, dar să admitem, pentru „standardele româneşti“) se puteau face 1.700 km.
„Voi de ce nu aveţi autostradă, dacă nu a fost niciun război? A fost cumva vreun război pe aici, prin România?“, a spus omul de afaceri elveţian vameşilor când a auzit că România nu are autostradă de la Borş la Braşov.
Sârbii, ieşiţi sfârtecaţi dintr-un război, au făcut în ultimii trei ani 350 km de autostradă.
Pe 20 mai va fi deschis primul pod peste Dunăre făcut în ultimii 60 de ani între Bulgaria şi România, un pod despre care jurnaliştii cu state mai vechi în România îşi amintesc că au început să scrie încă din 1991. 16 ani de discuţii, şase ani de construcţie şi în sfârşit un pod.
Preşedintele Băsescu este din 2004 la conducerea ţării şi în 2014 îşi va încheia mandatul, iar mai înainte Ion Iliescu a avut şi el 10 ani. Ce va rămâne după epoca lor?
Nicio autostradă finalizată de la est la vest sau de la nord la sud, nicio trecere pe două benzi a munţilor Carpaţi, niciun pod peste Dunăre în România. Doar acest pod de la Calafat, făcut de fapt de bulgari.
Orice conducător vrea să îşi lege numele de o construcţie pe care să o lase î