„Adevărul“ a testat în Italia recentul facelift al subcompactei Fiat Punto. Modelul avea sub capotă motorizarea-vedetă a grupului, un TwinAir cu doi cilindri.
Punto a fost lansat în noua formă, denumită iniţial Grande Punto, în 2005. În acest an a primit un facelift care vizează blocurile optice, barele de protecţie, interiorul şi gama de motorizări. În gama subcompactă italiană sunt nu mai puţin de 10 motorizări, dar de departe vedeta este cel mai recent produs al modei downsizingului, TwinAirul cu doi cilindri, cu capacitate de 875 cmc şi o putere de 84 CP.
Soluţii de la propulsoarele diesel
Acest motor foloseşte sofisticata tehnologie de control a valvelor MultiAir şi o turbină de dimensiuni mai mici despre care Fiat spune că va minimaliza timpul de răspuns al motorului. La acest motor au fost adoptate soluţii de la propulsoarele diesel pentru a reduce efectul vibraţiilor.
Cu toate acestea, motorul se simte şi se aude ciudat. La creşterile în turaţii se simte că este un motor de doar doi cilindri sub capotă, iar eu schimbam treptele undeva între 3.000 şi 5.000 rpm. Materialele din interior sunt mai bune, la fel şi finisajele
Deşi este destul de zgomotos pentru un motor pe benzină, micuţul TwinAir este mai puternic decât multe motoare diesel de capacităţi mici. În ciuda capacităţii cilindrice mici, face din micul Punto de patru metri o maşină care se mişcă uşor, mai ales cu doi adulţi la bord.
Există resurse chiar şi pentru viteze de autostradă şi cuplu satisfăcător la turaţii mai mari, chiar şi în viteza a şasea. La viteze ce trec de cele legale pe autostradă, zgomotul în interior este destul de accentuat. Direcţia este destul de precisă, dar la anumite giratorii sau în situaţii confuze îţi este greu să determini poziţia roţilor faţă.
În curbe, Fiat Punto stă destul de bine. Comportamentul dinamic al maşinii este d