Piata vopselurilor reprezinta unul dintre cele mai stabile sectoare ale materialelor de constructii, iar brandurile puternice de pe piata au facut-o tinta predilecta pentru cei mai importanti investitori strategici si cele mai puternice fonduri de investitii care activeaza in Romania: fondul american de investitii Advent si cel suedez Oresa Ventures.
Piata vopselurilor din Romania este saturata si numai calitatea produselor face diferenta, considera analistii.
Conform companiei de studii de piata MEMRB, vopselele lavabile au avut anul trecut cea mai mare pondere in piata totala (71,7% din punct de vedere al volumului si 56,7 la suta ca valoare a vanzarilor).
Primii 5 jucatori detin o felie de 69%
Principalii cinci jucatori - Dufa, Policolor, Guzu Chim, Sarcom si Kober detin impreuna 69% din piata, atat ca volum, cat si ca valoare. intre cele mai cunoscute marci de vopsea lavabila se numara Danke, Dufa, Spor, Savana, AquaLux, Ecoplast, Kober Acrilux. De aceea, pe o piata aglomerata, cum este cea a vopselurilor lavabile, punctele de diferentiere sunt foarte sensibile, titreaza Rompres.
Drept urmare, alaturi de specialistii agentiei Brandstalk, compania Astek Romania dezvolta identitatea unui nou brand de vopsea superlavabila Maxweiss. Prin aceasta campanie, noua vopsea Maxweiss a producatorului roman Astek incearca atat atragerea zugravilor profesionisti, cat si educarea celor mai putin cunoscatori. Distributia noii vopsele se va face la nivel national in proportii de 40 la suta in key accounts si 60% prin reteaua de dealeri. Vopselele de tip email au avut o pondere de 24,4%, respectiv de 36,7procente, in vreme ce vopselele pentru lemn reprezinta 3,9%, respectiv 6,6% din piata.
Piata creste cu 10-15% anual
Potrivit estimarilor Asociatiei Industriei de Vopsele din Romania, cifra de afaceri a companiilor din sectorul de profil e