ANAT, ANTREC şi OPTBR au semnat ieri, la Braşov, un protocol de colaborare pentru promovarea turismului autohton
Criza economică are şi părţile ei bune. Nu o spunem noi, ci o spun reprezentanţii celor mai mari asociaţii de turism din România. Aceştia s-au întâlnit ieri la Braşov pentru a semna un protocol care va constitui un instrument util de susţinere reciprocă. Cu alte cuvinte, cele trei asociaţii turistice şi-au unit forţele pentru un singur scop: promovarea destinaţiilor de vacanţă de la noi din ţară, dar şi creşterea numărului de turişti care aleg să-şi petreacă concediile cât mai aproape de casă.
Situaţia economică dificilă din ultima perioadă a scăzut puterea de cumpărare a românilor pentru vacanţe, ceea ce impune consolidarea mediului privat din turism pentru a crea strategii şi parteneriate eficiente. Sub acest aspect, reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Asociaţiei Naţionala de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC), dar şi cei din cadrul Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR) au semnat la Braşov protocolul de colaborare.
Corina Marin, preşedintele ANAT, a precizat că momentul de ieri este unic în mişcarea asociativă din turismul românesc deoarece „înseamnă pentru ANAT consolidarea parteneriatelor tradiţionale cu hotelierii din staţiunile balneare şi cu proprietarii de pensiuni agroturistice”. Printre programele înscrise în campania comună se numără ofertele speciale „Înscrieri Timpurii 2011”, „Vacanţă la ţară”, „Zile gratuite de vacanţă”, „O săptămână de refacere în staţiunile balneare”, „Decada balnea-ră”, „Hai la băi!”, „Vacanţe speciale de evenimente” adresate celor care alocă un buget minim pentru petrecerea unui concediu de refacere într-o staţiune balneară sau la o pensiune rurală. ANAT, ANTREC şi OPTBR au semnat ieri, la Braşov, un protocol de colaborare pentru