Procesul de "globalizare" a Ovalului Albastru a adus la Shanghai Motor Show 2013 conceptul unui nou sedan în trei volume ce va activa în segmentul mic de clasă C, americanii reanimând pentru acesta un mai vechi nume de mare sonoritate din portofoliul Ford, şi anume Escort.
Cum sedanurile în trei volume sunt preferatele clienţilor din China şi Rusia în dauna hatchback-urilor mai puţin populare pe acele meleaguri, dar căutate în Europa, este aşteptat ca viitorul Ford Escort să urmeze a fi fabricat în China. Cum piaţa auto europeană se anunţă a rămâne în depresie, existând slabe şanse de a-şi reveni miraculos până în 2016, planurile Ford vizează ca până în 2015, şapte mari uzine să fie deschise în regiunea Asia-Pacific, dintre care cinci doar în China, acolo unde urmăreşte să captureze în următorii trei ani 6% din piaţă.
Proaspătul Escort Concept 2013 este o nouă faţă globală a lui Ford. Comparativ cu studiul Ford Evos de acum doi ani, noul sedan Escort Concept afişează o grilă ceva mai verticală şi mai elongată, iar farurile cu mănunchiuri LED alcătuiesc o matrice cu un desen interior sub forma cifrei 8 culcate pe orizontală, iluminarea blocurilor optice făcând o paralelă cu un diamant şlefuit în faţete multiple. Americanii au rezervat studiului de la Shanghai o nouă grilă stilizată sub forma unui hexagon aplatizat, flancat de nişte LED-uri de zi şi de două prize de admisie cromate plasate la extremităţile spoilerului frontal.
Designerii Ford au adăugat lungime acestei sculpturi dinamice pe patru roţi prin creionarea unei linii elegante ce-i conferă conceptului Escort 2103 un „look fresh” şi tineresc. Ford nu a lăsat să „transpire” nimic legat de propulsia conceptului, însă se poate intui faptul că Escort-ul de serie va avea motoare supraalimentate în patru cilindri, posibil noile unităţi 1.5 EcoBoost (150 CP şi 180 CP). Asemenea lui Ford Focus, nu este