După ce a dat milioane de lei pentru un sistem informatic care nu funcţionează, Primăria Capitalei scoate alţi bani din vistierie, dar de data asta pentru un studiu privind dezvoltarea unui sistem informatic integrat menit să reducă birocraţia, să eficientizeze şi să transparentizeze lucrările Primăriei.
Consilierii municipali votează miercuri, la propunerea Primarului General, hotărârea privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi „Studiului privind dezvoltarea sistemului informatic integrat” în vederea achiziţionării unui Sistem Integrat pentru Relaţia cu Cetăţenii.
Potrivit anexei la proiect, valoarea totală a proiectului este de 8.928.000 lei, adică 1.984.000 euro. Din aceşti bani, 658.000 euro sunt costuri pentru infrastructura proiectului, iar 1.325.000 euro pentru costurile aferente serviciilor privind implementarea proiectului.
Noul sistem îi va ajuta pe bucureşteni să găsească mai repede informaţiile de care au nevoie şi să meargă la instituţiile unde au de rezolvat probleme. Sistemul integrat pentru relaţia cu cetăţenii îşi propune să-i aducă pe funcţionarii din instituţiile subordonate primăriei în serviciul cetăţenilor, potrivit proiectului.
Iată, mai jos, câteva dintre beneficiile pe care le vede Primăria Capitalei în implementarea SIRC:
Până acum, Primăria Capitalei a investit într-o reţea de 100 de infochioşcuri care nu funcţionează. Într-un răspuns la solicitarea gândul reprezentanţii Primăriei Capitalei arată că a plătit, la zi, „1.728.235,09 lei, inclusiv TVA (adică 23,34 la sută) dintr-un total de 6.298.792,49 lei fără TVA, însemnând valoarea de contract pentru realizarea şi montarea a 100 de infochioşcuri în zone de interes ale Capitalei”.
Până acum, din cele 100 de infochioşcuri au fost cumpărate doar 33, dintre care 14 perfect funcţionale, trei vandalizate, restul urmând să fie