Metro Cash & Carry România, principalul competitor de pe piaţa internă de retail, vrea ca, până în 2012, aproximativ 20% din produsele comercializate să fii private label (mărci proprii), informează compania.
În prezent, 10% din produsele comercializate de Metro Cash & Carry România sunt mărci proprii. Retailerul deţine şase mărci proprii de produse alimentare şi nealimentare, printre cele mai cunoscute branduri fiind Aro şi Metro. Produsele private label sunt mai ieftine cu 10-20% decât mărcile consecrate.
Grupul german Metro este prezent în 30 de state, cu aproximativ 670 de magazine. În ţara noastră, Metro este prezent şi prin intermediul hipermarketurilor Real.
Din ce în ce mai multe lanţuri de retail au început să-şi producă branduri proprii,care sunt mai ieftine decât celelalte articole similare. Anul trecut, lanţurile de retail au avut vânzări de 11 miliarde de euro, din care 5% au reprezentat mărci proprii, în timp ce în UE acestea reprezintă peste 25%.
Producătorii alimentari estimează că mărcile proprii se vor extinde foarte mult şi la noi, lucru care va duce la scoaterea multor furnizori din hipermarketuri, pentru a face loc propriilor produse. Pe lângă Metro, aproape toate reţelele de retail din România au mărci proprii: Carrefour (No.1), Billa (Clever), Cora (Winny), Mega Image (365 şi Delhaize) şi Real (Real Quality).