„Anul şi reparaţiile!“ - aceasta deviză se potriveşte de minune până acum centurii de ocolire a municipiului Caransebeş.
După ce anul trecut şoseaua de 12 kilometri a fost închisă pentru reparaţii în perioada mai-iulie, timp în care localnicii au avut de suportat praful şi zgomotul, constructorul Copisa vrea din nou să devieze, pentru două luni, traficul greu prin interiorul Caransebeşului şi a cerut acordul municipalităţii. Varianta ocolitoare se întinde pe 12 kilometri, are zece poduri, pasaje şi viaducte, sunt traversate râurile Sebeş şi Timiş, căile ferate CF 917 şi CF 900, DN 68, pârâurile Potoc şi Zlagna şi mai multe văi. Varianta de ocolire se desprinde din DN 6, la ieşirea din localitatea Buchin la km 448+300, traversează DN 68 la kilometrul 9+154 şi se închide la DN 6 la kilometrul 458+640. Perioada de garanţie este de 730 de zile. Valoarea contractului este de 30,22 milioane euro fără TVA. Pe traseul variantei de ocolire sunt prevăzute 10 poduri, pasaje şi viaducte de lungimi considerabile, fiind traversate râurile Sebeş şi Timiş, căile ferate CF 917 ţi CF 900, drumul naţional DN 68, pârâurile Potoc şi Zlagna, precum şi mai multe văi, 30 de podeţe, 4 noduri, 5 intersecţii amenajate în formă de sensuri giratorii şi un Centru de Întreţinere.
Lucrările, date în funcţiune fără a fi finalizate, au costat 30 de milioane de euro, majoritatea sumei venind de la Guvernul României (22,8 milioane de euro) şi doar o mică parte de Uniunea Europeană (7,3 milioane de euro) deşi vorbim de un proiect finanţat pe programul ISPA. Foto Primăria Caransebeş nu vrea să preia traficul greu de pe centură
Solicitarea a fost discutată în şedinţa extraordinară a Consiliului Local Caransebeş iar în urma dezbaterilor aleşii au decis că vor acorda un nou aviz favorabil celor de la Copisa doar după ce firma va repara străzile ce au fost afectate de traficul greu din va