Dan Ionescu are ceva din aerul lui Dinu Patriciu: vorbeste rar si cumpatat, cantarind fiecare declaratie si are aceeasi maniera de a sta in fotoliu - relaxat, savurandu-si tigara dupa tigara, apropiindu-se de interlocutor doar atunci cand simte nevoie de a da explicatii. A acceptat cu greu sa ne ofere un interviu inaintea conferintei de presa care va avea loc la sfarsitul lunii. Cu toate acestea, a povestit cum s-a nascut ideea afacerii si pe ce va miza reteaua in dezvoltarea agresiva din urmatorii doi ani.
Demarata in aprilie anul acesta, in plina criza, cea mai recenta afacere a lui Dinu Patriciu - lantul de magazine Mic.Ro - a facut valuri in retailul romanesc. In numai patru luni de la deschiderea primului magazin, reteaua numara in prezent peste 100 de unitati. Obiectivul pentru 2012 este de 2.000, ceea ce va face din Mic.Ro cel mai extins retailer la nivel national, in conditiile in care in prezent ceilalti jucatori - cu formate tip discount/supermarket/hipermarket/cash&carry - nu vor putea sa-l concureze.
Pe cat de fulminanta a fost cresterea business-ului, pe atat de retinut in declaratii este Dan Ionescu (foto), fost director operational in cadrul Rompetrol, actualmente CEO al Mercadia Holland BV, companie de retail fondata de Patriciu. Ionescu se ocupa de dezvoltarea retelei Mic.Ro, dar si a caselor de pariuri Bet Cafe Arena. In plus, la jumatatea lunii trecut, Mercadia a anuntat achizitia lantului de 32 de discountere MiniMax, preluata de la un grup de investitori austrieci.
Am pasit pe poarta Cubic Building, acolo unde ma voi intalni cu Dan Ionescu, aproape de ora inchiderii, cand traficul se aglomerase odata cu valurile de masini care se veneau dinspre Pipera-Tunari. Aflata in imediata apropiere a unei benzinarii, cladirea in forma de cub, proaspat data in folosinta, pare a nu fi prea populata: doua-trei masini in parcare, iar la i