Mii de oameni s-au înghesuit să prindă un exemplar din cel mai nou gadget scos pe piaţă de Apple, care s-a lansat vineri în 10 ţări.
Cu toate acestea, mulţi dintre ei nu ştiu care sunt avantajele noului gadget şi de ce îl cumpără cu adevărat. Pentru Apple există însă şi semnale pozitive: cei mai mulţi dintre proaspeţii cumpărători sunt la prima tabletă iPad deţinută.
La coada formată lângă un magazin din Century City, California, primul client doritor a fost Steve Wozniak, cel care a fondat Apple împreună cu Steve Jobs. El a făcut un obicei din a aştepta în stradă, împreună cu clienţii obişnuiţi, noile produse ale companiei pe care a condus-o câţiva ani. Dacă el ştia de ce se află acolo, mulţi însă căutau motive pentru a cumpăra tableta.
Potrivit site-ului cnet.com, ce a analizat aşteptările fanilor care stăteau la coadă pentru a pune mâna pe tabletă, cel mai interesant lucru pentru aceştia este ecranul de tip Retina, cu o rezoluţie dublă faţă de modelul anterior. Diferenţele faţă de iPad 2 sunt marcante, claritatea imaginilor fiind îmbunătăţită radical.
Ecranul, principalul avantaj
În afară de ecranul care iese în evidenţă, celelalte caracteristici ale noului iPad nu i-au impresionat pe clienţi. Deşi vânzătorii încercau să laude tableta scoţând în faţă conectivitatea 4G, dictarea vocală şi camera foto îmbunătăţită, acestea erau ignorate de cumpărători.
Un studiu preliminar realizat de către firma de analiză financiară UBS a arătat însă că atracţia celor care sunt la prima tabletă Apple este foarte mare, iar entuziasmul pentru cel mai nou gadget nu poate fi inhibat de preţul mare. Potrivit studiului, 46% din cumpărători sunt „achiziţii noi" ale imperiului format de Steve Jobs. De asemenea, analiza companiei financiare a arătat că 77% din cumpărători sunt interesaţi de noul ecran Retina. În schimb, viteza conexiunii a fost ale