Taxa auto nu limiteaza vanzarea de masini rulate, pentru ca acestea reprezinta doua treimi din piata, iar Ministerul Mediului ar trebui sa raspunda dur somatiei CE privind modificarea taxei auto, printr-o ofensiva legislativa de protectie a mediului, apreciaza presedintele ACAROM, Constantin Stroe, citat de Mediafax.
"Este efectiv surprinzatoare decizia Comisiei. Este de neinteles. Cand fac aceasta afirmatie am in vedere faptul ca volumul automobilelor noi inseamna o treime din totalul pietei, ceea ce inseamna ca celelalte doua treimi sunt ocupate de masini second-hand. Cu toate masurile luate, programul «Rabla» si aceasta taxa, piata masinilor noi este o piata inghetata. Deci unde este discriminarea?", a declarat pentru MEDIAFAX seful Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe, care ocupa si functia de vicepresedinte al Automobile Dacia.
CE a transmis, joi, Romaniei o scrisoare de somare in cazul taxei auto, prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar, cerand modificarea legislatiei in domeniu pe considerentul ca sistemul actual creeaza o discriminare si protejeaza industria interna de autovehicule noi. Comisia Europeana considera ca prevederile legislatiei romanesti, conform carora taxa pe poluare se suspenda pentru anumite autovehicule, insa creste pentru anumite masini de ocazie provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea acestor masini de ocazie, protejand industria nationala a autovehiculelor noi.
"Daca ne raportam doar la piata auto din Romania, luand exemplul singurului producator din tara, Dacia, oamenii ar fi muncit de la inceputul anului si pana acum doar 18 zile lucratoare. Daca se mai adauga si o modificare a taxei, ar scadea si mai mult volumul masinilor noi vandute in Romania. Daca n-ar fi fost exportul, industria auto din Romania ar fi sucombat, i