Profitul net al producatorului auto japonez Toyota a crescut de 250 de ori, in trimestrul al doilea din acest an, comparativ cu perioada similara din 2011, cand afacerile i-au fost grav afectate de tsunami.
Compania a anuntat, vineri, obtinerea unui profit net de 290,3 miliarde de yeni (3,71 de miliarde de dolari), in perioada aprilie - iunie 2012, comparativ cu doar 1,16 miliarde de yeni anul trecut, relateaza AFP.
In acelasi interval, vanzarile producatorului auto s-au majorat cu 60 la suta, pana la 5,50 de trilioane de yeni (63,9 miliarde de dolari), iar profitul operational a atins nivelul de 353,14 miliarde de yeni (4,5 miliarde de dolari), fata de o pierdere de 107,96 de miliarde de yeni in urma cu un an.
De asemenea, oficialii companiei au revizuit in urcare estimarea de vanzari, asteptandu-se la un total de 9,76 de milioane de masini, fata de 9,58 de milioane de masini in estimarea precedenta. Compania are in plan o productie de 10,05 milioane de automobile.
In prima jumatate a anului, compania japoneza s-a intors pe pozitia de lider al vanzarilor, cu cinci milioane de unitati, mai mult decat rivalii General Motors si Volkswagen.
"In toate regiunile, vanzarile s-au majorat semnificativ, datorita redresarii puternice a cererii, care a suferit anul trecut din cauza lipsei furnizarii, cauzate de cutremurul din estul Japoniei", a declarat managerul senior Takahiko Ijichi.
Politica agresiva de reducere a cheltuielilor si vanzarile mari au acoperit pierderile cauzate de aprecierea yen-ului fata de dolar, din cauza caruia produsele companiilor japoneze au devenit mai putin competitive pe pietele externe.
Toyota si-a pastrat estimarea de profit anual la nivelul de 760 de miliarde de yeni (9,7 miliarde de dolari), iar estimarea de vanzari la 22 de trilioane de yeni (281,1 miliarde de d