Rudele celor 14 persoane care au decedat, pe 14 august 2009, în accidentul de la trecerea la nivel cu calea ferată din Scânteia consideră că cercetarea în dosar durează prea mult. În replică, procurorii dau asigurări că dosarul este tratat cu prioritate. Pentru ca asiguratorul „microbuzului morţii” să închidă dosarul de daună şi să acorde despăgubiri celor aproximativ 100 de persoane prejudiciate în urma accidentului de la Scânteia, trebuie ca procurorii să dea o soluţie în cauză.
„Se lungeşte soluţionarea acestui dosar. După ce procurorul de caz a ieşit la pensie, am discutat de mai multe ori şi cu noul procuror, am făcut o serie de cereri legate de expertizele medicale ale celor doi supravieţuitori. În opinia mea, Viorel Chelaru (unul dintre cei doi supravieţuitori ai accidentului-n.r.) şi-a pierdut complet capacitatea de muncă. Luna viitoare acesta va fi supus unei operaţii pe creier pentru montarea unei plăcuţe metalice, are lipsă de substanţă osoasă. Ilie Meşteru a fost şi el grav afectat în accident. Din punctul nostru de vedere, expertiza tehnică a microbuzului nu este esenţială, e doar o piesă necesară în soluţionarea dosarului de către parchet, pe noi nu ne interesează în dosarul de daună. Şoferul maşinii fiind decedat, nu va exista un proces penal”, susţine Lucian Gheorghe, avocatul care reprezintă părţile civile din dosar.
Dosar separat
Deoarece şoferul microbuzului, Răzvan Petrişor Apostu, a decedat la câteva zile după accident, au rămas învinuiţi în dosar numai administratorii firmei SC Valcris Trans, în proprietatea căreia se afla microbuzul. Ionel Dumitriu şi Constantin Scântei sunt urmăriţi penal pentru nerespectarea regimului de transport rutier, fals intelectual şi uz de fals.
„De când a ajuns dosarul la alt procuror nu am mai fost chemaţi la parchet, este linişte totală. Deocamdată nu a re