Compania germană de bricolaj Praktiker, care a raportat pentru 2011 vânzări nete de 152,3 milioane de euro, la jumătate faţă de 2008, spune că ar putea relua extinderea reţelei în momentul în care economia se va redresa, dar că pentru moment strategia companiei vizează revenirea pe profit.
Declaraţiile oficialilor Praktiker vin în contextul în care în urmă cu circa o săptămână cotidianul economic german Financial Times Deutschland afirma că firma de investiţii Maseltov din Austria, cel mai mare acţionar al Praktiker, ce deţine 10% din acţiuni, intenţionează să solicite retragerea Praktiker de pe pieţele din Europa de Est, tranzacţie care ar putea aduce companiei 50-70 de milioane de euro. Totodată, în raportul financiar aferent anului 2011 se precizează că "Praktiker anticipează pierderi ale cotei de piaţă în ţări ca România şi Ucraina, în care competitorii, spre deosebire de Praktiker, au continuat să se extindă."
Cu toate acestea, acum oficialii Praktiker spun că au identificat soluţii pentru eficientizarea afacerilor pe toate pieţele în care activează.
"Suntem optimişti şi am identificat soluţii de eficientizare a businessului Praktiker pe toate pieţele pe care suntem prezenţi - demers firesc în urma volatilităţii din ultimii ani a segmentului DIY(do it yourself - bricolaj, n.red.). Nu avem în plan un exit de pe piaţa locală. La nivelul oricărei companii acţionarii dezbat în permanenţă propuneri şi strategii de optimizare a profitului, însă de la intenţie până la implementare e un drum extrem de lung, mai ales când vorbim de un business de sute de milioane de euro", a spus Michael Krahn, country manager Praktiker România.
Zvonurile despre plecarea companiei de bricolaj au apărut în piaţă după ce Praktiker, liderul pieţei locale de bricolaj până în 2009, a realizat anul trecut vânzări nete de doar 5,6 mi