Deşi 2009 a fost un an dificil, băncile, automobilele şi telecomul au investit în reclamele din print. Volumul brut de publicitate atras de principalele cotidiene româneşti a fost de aproximativ 36,9 milioane de euro în primele nouă luni ale acestui an. Criza nu a evitat nici presa scrisă. Deşi au fost înregistrate scăderi în ceea ce priveşte încasările şi numărul de inserţii, anumite segmente de investitori au rămas fidele acestui canal de comunicare.
Agenţiile de publicitate şi clienţii au continuat anul acesta să investească în presă. Chiar dacă au avut volume mai mici, aceştia au înţeles avantajele reclamei în print.
Specialiştii din agenţiile de media spun că acest canal de comunicare are avantajul că oferă detaliul mesajului publicitar, spre deosebire de spotul TV ce are, de obicei, o durată de doar 30 de secunde şi în care nu poate intra foarte multă informaţie.
Cu alte cuvinte, campaniile care se pretează acestui canal de comunicare sunt promoţiile sau lansările de noi produse. În plus, specialiştii adaugă că există categorii care se potrivesc cu presa scrisă: auto, bunuri de larg consum şi telecom. În plus, clienţii au avut curajul ca, în aceste vremuri tulburi, să investească în imaginea lor.
Segmentul auto s-a menţinut pe print
În primele nouă luni ale acestui an, cele mai importante publicaţii cotidiene au avut 23.108 inserţii publicitare, cu tot cu suplimente, ce reprezintă echivalentul a 36,9 milioane de euro, calculat la rate card (fără discounturi), potrivit AlfaCont
Mediawatch.
În monitorizări nu au fost luate în calcul barterele. Primii 15 clienţi investitori au cumulat 3.480 de inserţii, ce reprezintă echivalentul a 10,2 milioane de euro. Unul dintre cele mai active segmente din top 15 a fost în acest an telecomul, care a publicat în cele 12 ziare cu circul