„Adevărul“ a testat cea mai futuristă maşină din clasa compactă. Deşi au trecut câţiva ani de la lansarea acestei generaţii Civic, Honda încă reprezintă avangarda designului în segmentul C. Honda Civic are un atu principal, designul. Datorită acestuia, este pe placul şoferilor de toate vârstele.
Pentru testare ni s-a oferit varianta GT, o echipare apărută recent, în urma reîmprospătării gamei. Civic este o maşină care se adresează atât bărbaţilor, cât şi femeilor şi are variante pentru împătimiţii volanului (Type R), dar şi pentru cei mai „cuminţi".
Culoarea roşie a maşinii de test, dar şi modificările aduse de face-lift, mi-au făcut inima să tresalte, ducându-mă cu gândul la Type R. Din păcate, nu era varianta sport, dar motorul 1.8 litri de 140 cai-putere (CP) pe benzină a fost o bună consolare.
Acesta poartă logoul Honda pe el şi nu se dezminte: face maşina agilă şi scoate sunete plăcute în turaţii mai mari. Maşina stă foarte bine pe drum datorită trenului de rulare bine echilibrat, în ciuda faptului că, la urma urmei, este un hatchback. Civic este uşor de manevrat şi agil, dar suspensia este puţin cam rigidă. Direcţia este foarte exactă, feedbackul este prompt şi te face să cauţi neapărat câteva viraje pentru a căpăta un plus de senzaţii tari. Supravirarea intervine la mişcări bruşte şi la viteze destul de mari. Reprizele oferite de motor şi cutia de viteze (manuală cu şase trepte) sunt foarte bune, iar maşina ajunge repede la 100 kilometri/oră.
O maşină silenţioasă
O mulţime de materiale aduse împreună pentru a crea ceva durabil şi interesant
În interior, maşina este destul de silenţioasă, doar la viteze mari intrând în cabină puţin zgomot. Materialele folosite sunt variate, există şi plastic tare la atingere, dar şi plastic mai fin. Per total, toate par unite într-o combinaţie interesantă şi