Grupul Valentino s-a hotarat in doar 30 de minute sa deschida primul magazin M Missoni din Europa de Est - la Bucuresti, iar Louis Vuitton a investit peste un milion de euro pentru a aduce in Romania gentile cu logo-ul LV. Ce a fost, ce este si mai ales
Raluca Simu, managing partner la agentia de publicitate Babel Communications, isi face cumparaturile de patru ori pe an la Paris, prefera branduri precum Dior, Gucci sau Givenchy (care i-a creat si rochia de mireasa), iar "colectia" de pantofi si genti include exemplare exclusiviste de la Prada, Dior sau Hermes. "De cele mai multe ori, din Romania cumpar cadouri sau lucruri imperios necesare care nu suporta amanare pana la urmatoarea excursie. Mi-ar placea insa sa gasesc aici toate brandurile si colectiile de afara: ar fi mult mai confortabil", povesteste Simu, care spune ca a remarcat The Place Concept Store pentru selectia de colectii actuale ale marilor case de moda.
Raluca Simu este unul dintre consumatorii tinta ai grupurilor de moda care, in ultima perioada, mai mult decat oricand, au inceput sa speculeze potentialul pietei luxului din Romania si au adus colectiile care pana acum se regaseau in showroom-urile din Paris, Londra sau Milano.
Fie ca au preferat un magazin monobrand pe una dintre strazile comerciale ale Bucurestiului (de cele mai multe ori pe Calea Victoriei), fie ca au ales varianta unui centru comercial (cu precadere Baneasa Shopping City) majoritatea caselor de moda internationale au bifat anul 2008 in strategia de extindere.
"Romania a intrat de scurt timp in Uniunea Europeana, ceea ce, pentru multe companii, reprezinta un gir de incredere ca investitia lor este protejata de legi europene si riscurile sunt, in acest fel, diminuate", spune Despina Andrei, comentator de moda.
Cursa deschiderilor a inceput in luna martie cu multibrandul Mengotti, au urm