Un control recent facut de primarie la Regia Autonoma de Transport (RAT) Craiova concluzioneaza ca in 2004 unitatea putea evita cheltuieli suplimentare de aproximativ 11 miliarde de lei daca era corect gestionata. Pierderile regiei se mentin ridicate, cu toate ca anul trecut a primit de la bugetul local 81,5 miliarde de lei, fata de 53,4 miliarde, cit a primit in 2003. O prima cauza a pierderilor inregistrate de RAT anul trecut au fost, conform comisiei de control, stocurile mari de materiale, piese de schimb, combustibili si lubrifianti, acestea ridicindu-se la aproape 8,5 miliarde de lei, fenomen care a dus la imobilizari de mijloace circulante. Ponderea mare o reprezinta piesele de schimb, in valoare de 5,6 miliarde de lei, in conditiile in care parcul auto a fost innoit cu 44 de minibuze tip IVECO si 12 autobuze BMC. Din aceasta cauza nu au fost achitate din datoriile catre bugetul statului sau catre diferiti furnizori. La sfirsitul lunii noiembrie 2004, acestea totalizau 45,7 miliarde de lei, dintre care 13,9 miliarde numai penalitati. Plati preferentiale catre furnizori De asemenea, la o analiza a platii datoriilor unitatii, s-a constatat ca acestea s-au facut preferential catre anumiti furnizori (spre exemplu, SC BARIS SRL, SC ADGAI SRL, SC EUROCAR SRL), in dauna obligatiilor catre bugetul de stat, care au generat dobinzi si penalitati aferente anului 2004, in suma totala de peste 8,9 miliarde de lei. Acest lucru a avut ca repercusiuni cresterea nejustificata a cheltuielilor, fapt care a generat pierderile de anul trecut. Alta cauza care a condus la generarea pierderilor au fost cheltuielile cu salariile, care in structura totala a cheltuielilor reprezinta 44%, adica peste 98 de miliarde de lei in 11 luni. Raportul de control mentioneaza ca, desi regia inregistra pierderi, salariile au fost majorate cu 11%, incepind cu 1 octombrie 2004, dar aceasta cota a fost