Cele mai mari companii de logistică prezente în România au continuat să crească anul trecut, dar susţinute nu de un avans al consumului de pe piaţa internă, ci de activitatea internaţională. Exporturile de componente auto şi de automobile au reprezentat pentru cele mai multe dintre ele surse noi de venituri atât în 2012, cât şi în prima jumătate a acestui an.
Cumulat, anul trecut cele mai mari zece companii din logistică au realizat o cifră de afaceri de aproape jumătate de miliard de euro, potrivit unei analize a ZF realizate pe baza datelor Ministerului Finanţelor, în creştere cu 6% faţă de 2011. Din cei mai mari zece jucători, şase şi-au mărit cifra de afaceri în 2012, iar Havi Logistics chiar a reuşit să şi-o dubleze. Toate cele aproape 100 de companii din domeniu au realizat anul trecut o cifră de afaceri de aproape un miliard de euro.
Cele mai mari zece companii de transport au punctat anul trecut o cifră de afaceri cumulată de peste 422 mil. euro, în creştere cu 5% faţă de anul precedent, potrivit unei analize a ZF realizate pe baza datelor Ministerului Finanţelor. Având în vedere intrarea în insolvenţă a Edy Internaţional Spedition şi reducerea flotei companiei, de la circa 850 de camioane la puţin peste 400 şi ulterior la 280 de camioane, compania a coborât pe locul patru pe anul 2012, cu o scădere de 37% a cifrei de afaceri la 47 mil. euro.
În România investiţiile străine directe au continuat să scadă în primele şapte luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, cu 30%, la mai puţin de 950 mil. euro, după ce în primele şase luni ale anului ritmul de declin era de 20%. Economia a crescut în prima jumătate a anului cu 1,8% comparativ cu primul semestru din 2012, însă acest lucru nu a mai atras investitori. Dacă tendinţa continuă până la sfârşitul anului, 2013 ar putea marca cel mai redus nivel al