FIA a inaintat Consiliului Mondial al Sporturilor cu Motor un nou set de masuri destinate a reduce costurile, a ameliora spectacolul si siguranta in F1. Daca aceste reglementari vor fi aprobate, se vor pune in practica din 2008. Scopul presedintelui Max Mosley este de a limita bugetele anuale ale echipelor.
Conform Acordurilor Concorde, ce reglementeaza Formula 1, FIA a respectat preavizul de doi ani pentru a anunta, la finele saptaminii trecute, noi masuri tehnice si sportive, destinate a revolutiona disciplina-regina a sporturilor cu motor, cu incepere din 2008.
Deciziile anuntate de Max Mosley au avut in vizor trei scopuri: ameliorarea spectacolului, imbunatatirea sigurantei pe piste, dar - mai cu seama - reducerea costurilor intr-o intrecere in care marii constructori pompeaza anual sute de milioane de dolari.
"Ceea ce-i intereseaza cu adevarat pe constructori si pe echipe, astazi, nu este cine va conduce Formula 1 sau cum vor fi distribuite, pe viitor, cistigurile FOM (n.r.
- Formula One Management, compania ce se ocupa de distribuirea veniturilor F1), ci cum vom reusi sa reducem costurile disciplinei", a estimat presedintele FIA, Max Mosley, care si-a propus ca echipele sa atinga, din 2008, un plafon maxim bugetar de 100 de milioane de dolari pe an.
"Obiectivul nostru este sa facem ca Formula 1 sa devina abordabila pentru echipele private, care lucreaza fara sustinerea marilor constructori, cu un buget anual de 80 milioane de euro, deci de trei ori mai redus decit ceea ce majoritatea cheltuie in momentul de fata", a adaugat boss-ul FIA.
Obligativitatea utilizarii motoarelor V8 cu incepere din 2006 nu reprezinta, din aceasta perspectiva, decit startul unui plan prevazut in doua trepte, aplicabil incepind cu sezoanele 2008, respectiv 2009.
Pentru regulamentul sportiv 2008, FIA a inaintat