Ministrul desemnat al Transporturilor, Relu Fenechiu, spune că regretă faptul că nu se va ocupa de partea de autostrăzi și le-a explicat miniștrilor că în opinia lui tot trebuie concesionat sau privatizat: hoteluri, terenuri, clădiri, 40% din liniile ferate. Sursa: OCTAVIAN COCOLOŞ
În plus, noul ministru vrea ca mai multe drumuri naționale să poarte denumirea de drumuri regionale, și doar cele europene și cele naționale mai mari să rămână DN-uri. Acesta a recunoscut pe holurile Parlamentului că vrea să reorganizeze CNADNR-ul, chiar dacă instituția nu va mai fi în subordinea lui, dar și faptul că noua reorganizare a ministerelor ar putea bloca programele derulate de Ministerul Transporturilor cu finanțare de la Uniunea Europeană.
„Da, regret că nu sunt şi autostrăzile în subordinea mea datorită faptului că aici am multe proiecte pe care le-am susţinut timp de 8 ani de zile în Parlament dar sunt convins că voi avea o foarte bună colaborare cu ministrul delegat pentru infrastructuri Dan Şova”, a spus ministrul Transporturilor pe holurile Parlamentului.
Pe de altă parte, chiar dacă acesta a explicat că a făcut strategiile pe transporturi a partidului timp de opt ani, el a avut nevoie de ajutorul secretarului de stat din cadrul ministerului pe care în va conduce, Septimiu Buzașu, pentru a răspune la întrebările parlamentarilor. Fenechiu pierde în faţa lui Şova
Deputații nu știau pe cine să întrebe de autostrăzi
La audierile care au avut loc la comisii de specialitate din Camera Deputaților și din Senat, în momentul în care răspundea întrebărilor parlamentarilor Fenechiu lângă el se afla și ministrul Marilor Proiecte, Dan Șova, care ar urma să gestioneze autostrăzile, potrivit premierului Victor Ponta.
Iar, în momentul în care Relu Fenechiu și-a prezentat proiectele în ceea ce privește autostrăzile din România, parlamentarii au reacționat dur: