Panourile cu mesaje în limba rusă, femei dezgolite şi băuturi tari împânzesc în continuare Capitala, deşi autorităţile au promis nu o dată să ne scape de ele.
Legea ce interzice reclama stradală în care predomină limba rusă, în defavoarea celei române, funcţionează doar pe hârtie. La câteva luni după aprobarea deciziei în Parlament, multe panouri publicitare din Chişinău continuă să „vorbească" ruseşte. Potrivit legislaţiei lingvistice în publicitate, toate afişele, anunţurile publice, reclama şi alte texte de informare vizuală trebuie să fie scrise în limba de stat şi, în caz de necesitate, traduse în rusă sau găgăuză. De asemenea, mesajele în română trebuie să fie scrise cu litere mai mari decât cele în alte limbi.
Deputatul Valeriu Munteanu, unul dintre autorii acestei iniţiative, spune însă că, deocamdată, nu s-a schimbat nimic. „Poliţia trebuie să-i amendeze pe cei care încalcă legea, fie că este vorba de persoane juridice, fie că e vorba de persoane fizice. Amenzile sunt serioase. Dacă cei care afişează această publicitate ar fi sancţionaţi cel puţin o dată, şi ceilalţi ar fi descurajaţi şi s-ar conforma. Văd o dificultate în implementarea acestei legi", afirmă liberalul. Valeriu Munteanu promite să repună subiectul în discuţie la începutul sesiunii palamentare. „Poliţia mimează că luptă cu acest fenomen. Numai pe traseul meu de acasă până la Parlament am întâlnit 27 de cazuri de încălcare a acestei legi", mai spune legislatorul. „Poliţiştii au nevoie de timp pentru a se familiariza cu noile norme legislative", se justifică Eugeniu Onică, purtătorul de cuvânt al Ministerului de Interne.
CLICK PENTRU GALERIE
FEMEI DEZBĂRCATE, PE PANOURI
În acelaşi fel urmează să fie interzisă şi publicitatea „sexistă", adică cea care conţine stereotipuri, prezintă eronat imaginea femeii sau a bărbatului, pune accent pe sexualitate în detr