În România, pe perioada celor doi ani de funcţionare a componentei Helpline dezvoltată în cadrul proiectului Sigur.info, au fost primite peste 620 de apeluri şi sesizări atât din partea copiilor, cât şi a adulţilor. Printre problemele semnalate se identifică: hărţuirea şi abuzul pe Internet (209), furtul de date personale (142), cazurile de fraudă şi/sau spam (25), pornografie (20) şi şantaj (20).
„Bună ziua. Cu siguranţă majoritatea au un cont activ pe Facebook. Mie mi s-a întâmplat ceva foarte ciudat. Eu am contul securizat bine şi nici măcar nu am până în o sută de prieteni. Cu vreo lună în urmă primisem o cerere de prietenie de la o persoană străină, un bărbat. Deşi nu accept orice cereri , am dat accept...aşa din curiozitate. După care mi-a mai trimis vreo câteva mesaje ciudate insistând să stau cu el pe chat. Normal că l-am şters imediat, cam după o zi. Asta a fost tot! De atunci până azi tot îmi trimite mesaje de pe diferite conturi false şi mai grav , chiar mi-a creat mie un cont fals cu datele mele şi câteva din pozele mele. Sunt hărţuită şi ameninţată constant de acest străin. Vă rog spuneţi-mi ce pot să fac!”, spune Ioana (15 ani)
“Hărţuirile de care vă pomeneam au început de vreo 8 luni. Eu şi alte persoane din jurul meu suntem deranjate telefonic de acest om prin mesaje injurioase sau convorbiri. Au fost deranjaţi părinţii mei, prieteni de-ai mei. Nu am mai răspuns provocărilor telefonice şi a început hărţuirea pe net, cu postarea de diferite mesaje calomnioase la adresa mea. Nu stiu ce să fac!”,povesteşte Mihai (14 ani).
Acestea sunt doar câteva mărturii ale copiilor care au apelat la ajutorul platformei Sigur.Info.
Agresiuni verbale si furt de date personale
Problemele semnalate cel mai des vizează hărţuirea şi abuzul pe Internet sub toate formele sale - agresiunea verbală, calomnierea, furtul de date p