Chiar dacă în piaţă nu mai este optimismul din anii de creştere economică, antreprenorii trebuie să înveţe să recunoască oportunităţile, să se adapteze la contextul economic şi să aplice, când este nevoie, un plan B, sunt de părere Cristian Nacu, partener în cadrul Enterprise Investors, Wolfgang Schoiswohl, vicepreşedinte corporate al BCR, şi Irina Anghel, preşedintele şi fondatorul asociaţiei Triple Helix.
Ei au lansat ieri, în parteneriat cu Ziarul Financiar, proiectul "Campioni români în business", care premiază pentru al patrulea an consecutiv cele mai dinamice companii cu capital autohton din cele mai importante regiuni ale ţării şi din Bucureşti. Primul eveniment, în cadrul căruia vor fi premiate cele mai dinamice companii din România şi antreprenorii din spatele lor, va avea loc la Sibiu chiar astăzi.
Criteriile de selecţie ale companiilor campioane în business au fost: cifră de afaceri de peste 20 mil. lei în 2010, obţinerea de profit net şi peste 10 angajaţi. Criteriul de premiere este reprezentat de creşterea medie anuală a cifrei de afaceri din ultimii trei ani (2008-2010). Pentru această ediţie 3.500 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de 387 mld. lei şi un profit brut cumulat de 27,6 mld. lei, îndeplinesc condiţiile de selectare în concurs.
"Într-o perioadă de criză antreprenorii trebuie să fie atenţi la pericolele, dar şi la recunoaşterea oportunităţilor. În criză se pot face afaceri mai interesante. Antreprenorii de succes, ca şi campionii din sport, merită să fie făcuţi cunoscuţi. Este nevoie de modele bune de urmat în business pentru tinerii din ţară", susţine Cristian Nacu, partener în cadrul Enterprise Investors. "Evenimente precum plecarea Nokia din România arată că multinaţionalele vin şi pleacă în funcţie de interesele lor. Este foarte bine ca statul să încurajeze aceste investiţii şi să se înscrie în