Antreprenorii reprezintă motorul oricărei economii. În România se simte o nevoie acută de idei care să pună în mişcare acest motor neuns de 50 de ani, dar mai ales de tineri care să-şi asume astfel de responsabilităţi. De aceea invitaţia la Global Entrepreneurship Week, acest adevărat festival internaţional al antreprenoriatului, este binevenită. În România, gazdele GEW 2009 sunt Junior Achievement România (JAR) şi GEA Strategy & Consulting având ca partener organizator Fundaţia Gentica.
Tinerii erau educaţi în perioada comunistă să vadă în antreprenor exploatatorul, persoana fără scrupule, care nu se dă în lături de la nimic, mergând până la încălcarea legii şi a oricăror valori morale, pentru câştigul personal. În ciuda eforturilor serioase făcute în ultimii ani pentru creşterea coeficientului de încredere în valoarea antreprenoriatului de genul organizării de conferinţe, implicării masive a antreprenorilor în acţiuni de caritate sau în favoarea comunităţii şi a mediului înconjurător, prezentarea în presă a succeselor acestora bazate pe profesionalism şi etică, rezultatul este departe de a fi semnificativ.
Săptămâna Globală a Antreprenoriatului are la bază un proiect de succes, Entrepreneurship Week, iniţiat în urmă cu mai mulţi ani de Fundaţia Erwin Marion Kauffman, al cărui obiectiv principal este promovarea spiritului inovator în rândul tinerilor. Prin întâlniri şi discuţii cu antreprenori şi investitori, prin participarea la seminarii şi conferinţe, tinerii descoperă realmente ce presupune cu adevărat să-ţi asumi acest rol.
S-au convins că noua direcţie în climatul antreprenorial asociază succesul cu principiile sociale şi economice şi mai ales că succesul nu este legat de un anumit domeniu de activitate. Reuşita apare acolo unde există iniţiativă, motivaţia de a-şi atinge obiectivele, profesionalism, multă putere de muncă şi tenacitate. Pe