VISUL LUI OPRESCU. Linie subterană de tramvai, legată direct de metrou, dar şi scări şi lifturi cu care bucureştenii să poată coborî de pe trotuar direct în Pasajul Victoriei, din centrul Capitalei. Sursa: Gabriel Miron/ Libertatea
Acestea sunt planurile edilului-şef Sorin Oprescu pentru viitorul pasaj, care va deveni astfel cel mai modern din România. „Vom monta lifturi pe partea dinspre Bulevardul Nicolae Titulescu a pasajului, iar pe partea dinspre Bulevardul Iancu de Hunedoara vom avea scări rulante care să facă legătura cu trotuarele de deasupra”, a explicat Oprescu, ieri, la scurt timp după ce a tăiat panglica la noul Pasaj Victoriei, reamenajat şi consolidat cu aproximativ 15 milioane de lei.
Planuri
"Am gândit transformarea Pasajului Victoriei într-un nod intermodal, în contextul în care această zonă va prelua circulaţia maşinilor de pe Podul Basarab", a spus Sorin Oprescu după recepţia lucrărilor de reabilitare a Pasajului Victoria.
Potrivit primarului Capitalei, la ieşirea dinspre Bulevardul Nicolae Titulescu, urmează să fie amplasate două lifturi care să facă legătura Pasajului Victoria cu suprateranul. După instalarea celor două lifturi va fi făcută şi o staţie de tramvai în pasaj. Edilul a arătat că staţiile de tramvai rămân, momentan, la intrarea şi ieşirea din Pasaj, însă, după ce vor fi instalate lifturile, se va face o singură staţie de tramvai în pasaj.
Călătorii vor putea urca spre Bulevardul Nicolae Titulescu folosind lifturile, iar la mijlocul Pasajului Victoria sunt deja construite două scări care fac legătura cu parcarea din faţa Guvernului.
Parcare
Primarul Capitalei a explicat că a avut discuţii cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor pentru ca din Pasajul Victoria să fie făcută o legătură cu metroul. În acest sens, se urmăreşte folosirea staţiilor