Reteaua de farmacii Dona, unul dintre principalii jucatori din retailul farmaceutic, a realizat in primele noua luni o cifra de afaceri de 39 mil. euro, in crestere cu 198% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
In acest interval profitul companiei a atins 0,5 mil. euro, cu 178% mai mult fata de aceeasi perioada din 2006. "Cauzele care au stat la baza acestei evolutii sunt reprezentate de cresterea numarului de farmacii, consolidarea pozitiei noilor farmacii deschise, descentralizarea Programelor Nationale de Sanatate si iesirea pe circuit deschis a programelor de stari post-transplant, oncologie si insulina, eficientizarea politicilor de achizitii si cresterea generala a pietei farma", a spus Razvan Nidelea, director national de vanzari al companiei.
El a precizat ca atat cifra de afaceri, cat si profitul se incadreaza in valorile bugetate pentru anul 2007. Pentru acest an Dona si-a bugetat venituri de 41 de milioane de euro si o rata a profitului de 1,5%.
"Din totalul cifrei de afaceri, 15% este reprezentat de vanzarea de produse dermatocosmetice (exclusiv cosmetice mass-market - n. red.), iar pentru urmatorul an, estimam cresterea cu aproximativ 2% a acestor vanzari", a adaugat Nidelea.
In prezent Dona opereaza o retea formata din 85 de farmacii, comparativ cu 60 de unitati la inceputul anului. Investitiile pe care compania le-a derulat in acesta extindere au fost de 8 mil. euro si s-au concretizat in cumpararea de noi licente, amenajari si utilari de spatii.
Pentru 2008, Farmaciile Dona vizeaza o cifra de afaceri de 65 de milioane de euro si un profit de 1,35 mil. euro, in conditiile in care reteaua urmeaza sa se extinda la 125 de unitati.
"Bugetul alocat pentru realizarea acestor farmacii se ridica la 7 milioane de euro, iar dezvoltarea se va face, aproape in exclusivitate, in marile orase din tara, inves