Radu Berceanu a anuntat strategia Ministerulu Transporturilor privind constructia si recontsructia de autostrazi in Romania. O strategie impartita pe doua etape: intre 2007-2013 (cand ar urma sa fie date in folosinta 1.794 km de autostrada) si 2013-2017. Propunerea ministerului urmeaza sa fie dezbatuta in sedinta de guvern.
Pentru indeplinirea unui astfel de proiect este nevoie de 12,8 miliarde euro si de exproprieri a 9.000 de hectare de teren. Berceanu spune ca banii vin in cea mai mare parte de la bugetul statului (10, 7 miliarde), iar restul din fondurile nerambursabile ISPA si Fondul de Coeziune (12%) si din imprumuturi externe (5%).
Sectoare concesionate, dar si taxe
Pentru a accelara constructia autostrazilor, ministrul Transporturilor a anuntat ca este posibila concesionarea unor bucati de drum. Firmele vor finanta constructiile, dar isi vor recupera banii din taxele e vor fi impuse pe acel tronson de autostrada. Sectoarele propuse pentru concesionare sunt Sibiu-Pitesti, Bucuresti-Brasov sau Ploiesti-Focsani.
Coridorul IV definitivat abia prin 2014-2015
Ministerului Transporturilor spune ca definitivarea completa a Coridorului IV de transport rutier paneuropean, pe directia Constanta-Bucuresti- Sibiu- Lugoj, apoi prin Timisoara si Arad, spre Nadlac, va fi gata cel mai probabil in 2014-2015.
Referitor la Coridorul IV rutier, ministrul Transporturilor a spus ca Uniunea Europeana nu sustine constructia unui drum nou cu profil de autostrada pe sectiunea Pitesti-Sibiu.
Termenul avansat de Radu Berceanu si de conducerea Companiei de Autostrazi difera cu cel putin trei ani de cel dat ca sigur de fostul ministru Miron Mitrea, in ultimul an de mandat al acestuia la Transporturi, si cu doi ani de cel al lui Gheorghe Dobre, predecesorul sau la Transporturi.
Radu Berceanu a anuntat str