Noul Citroen C3 arată mult mai bine decît predecesorul model, care s-a bucurat de succes. Punctul său forte este parbrizul Zenith care are o lungime excepţională
Citroen C3 a venit la drive test cu o motorizare diesel, 1.4 HDi, 70 CP. Partener i-a fost modelul Iulia Roşca, fosta prietenă a jucătorului rapidist Tibi Bălan.
1.4 HDi, 70 CP este un motor care se află în topul preferinţelor pentru clienţi. Acesta este extrem de economicos, 4,3 litri fiind consumul mixt, cel din cartea tehnică. Datorită cuplului, C3 este vioaie, ajutînd la depăşiri şi acceleraţii. Acesta este disponibil la turaţii joase, iar motorul devine sprinten. Sigur, în pante, cei 70 de "căluţi" se simt mai puţin. Chiar cu un condus sportiv, noul C3 în această variantă de motorizare nu trece de 5,3 litri/100 km.
Francezii doresc să menţină această maşină bestsellerul gamei şi au acţionat în consecinţă: noul C3 este extrem de confortabil. Suspensiile sînt extrem de moi şi înghit orice fel de denivelare. Direcţia electronică este uşor de manevrat şi se strecoară cu uşurinţă în aglomeraţiile urbane, datorită dimensiunilor sale: 4 metri lungime şi 1,71 lăţime. Te ajută şi oglinzile exterioare, extrem de generoase pentru vizibilitate. Poziţia de condus este bună, iar vizibilitatea este excelentă datorită parbrizului Zenith, găselniţa celor de la Citroen. ABS-ul şi ESP-ul îşi fac treaba atunci cînd sînt solicitate.
9.090 de euro (TVA inclus) costă cel mai ieftin model de C3, motor 1.1 litri, benzină 61 CP
Adversari
Marcă Preţ de bază (TVA inclus)
VW Polo 10.667 euro
Skoda Fabia 10.665 euro
Opel Corsa 9.550 euro
Ford Fiesta 9.412 euro
Citroen C3 1.4 HDi
Preţ: 14.850 de euro (TVA inclus)
Performanţe: 0-100 km/h 13,7 s
Viteză maximă: 163 km/h
Consum mixt: 4,2 l/100 km
Date tehnice: 1