Cel mai cunoscut personaj fantastic din publicitatea românească a fost creat pentru a transforma o marcă de bere locală într-una naţională. Seria de reclame cu cerbul vorbitor a avut un mare succes. În spatele lui Cornel, un cerb „simplu“ de la munte, se află mai mulţi oameni de creaţie, care au analizat minuţios fiecare detaliu pentru a crea un cerb vorbitor cât mai realist.
Cerbul Cornel, imaginea berii Ciucaş, a devenit cunoscut în vara lui 2006. „Ne relaxăm, gândim problema că doar avem minte, nu suntem animale", a fost prima replică celebră a cerbului. Animalul fantastic şi agenţia de publicitate au fost criticaţi în lumea virtuală. Dar la publicul-ţintă al berii Ciucaş, reclama a prins şi asta e tot ce contează.
După aproape cinci ani de la crearea personajului, Cornel încă mai „zburdă" pe culmile succesului. Din marea de reclame la bere din segmentul economic care au rulat pe ecrane în ultimii cinci ani, Cornel este printre puţinele personaje memorabile. Cine îşi mai aduce aminte de vreun alt spot la bere din ultimii trei sau patru ani?
Octav Gheorghe, director de creaţie al agenţiei Gavrilă&Asociaţii, povesteşte cum a ajuns să-l creeze pe faimosul cerb, pe seama căruia oamenii din birturi au ajuns să facă glume (bune!).
Agenţia pe care o conduce a participat în 2006 la o licitaţie în cadrul căreia li s-a cerut crearea unui „brand icon", a unei imagini-ştampilă pentru berea Ciucaş, deţinută de producătorul Ursus Breweries. Obiectivul principal al campaniei era de a transforma Ciucaş dintr-o bere locală într-una naţională.
Un cerb cu vocea„în schimbare"
De ce tocmai un cerb? „Este un simbol al pădurii şi al muntelui, un animal prietenos. I-am dat un contur aşa de înţelept şi gazdă primitoare a munţilor", explică Gheorghe. Nici numele nu a fost uşor de ales.
Pentru cerbul fantastic, creativii de la Gavrilă&Asociaţii