Transportatorii care doresc să ajungă în zonele industriale trebuie să folosească doar anumite trasee şi să plătească taxe. Pentru cei care conduc maşini mici, scoaterea autovehiculelor de mare tonaj de pe anumite trasee este o binecuvântare.
Şoferii care circulă prin Arad pot să răsufle uşuraţi, deoarece nu se vor mai întâlni în plin centru sau pe străziile înguste cu cei care conduc maşini de mare tonaj. Traseul pe care vor circula maşinile de mare tonaj a fost bătut în cuie, la fel şi taxele care trebuie să le achite şoferii vehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone. De asemenea, au fost stabilite şi traseele care vor duce spre zona industrială. Este vorba în total de aproape zece trasee, iar proiectul care prevede toate aceste lucruri a fost aprobat de către consilierii locali municipali.
Reprezentanţii Primăriei spun că: „se impune direcţionarea şi dirijarea traficului rutier de tranzit din municipiul Arad pe traseele care oferă o infrastructură rutieră optimă pentru traficul greu respectiv, care evită cât mai mult posibil accesul traficului greu în zonele rezidenţiale ale municipiului Arad“. Cei care deţin maşini de mare tonaj nu numai că vor avea anumite trasee, dar vor scoate şi bani din buzunar. Ei vor fi taxaţi cu 50 de lei pe zi, sau 200 de lei pe lună.
Dacă cei care conduc maşini mici sunt încântaţi de aceste modificării, transportatorii se arată în continuare nemulţimuţi. „Alte trasee înseamnă kilometri în plus, ceea ce nu este deloc în avantajul nosru. De exemlpu, în loc de 25 de kilometri se parcurg 32. Noi avem şi convenţii şi trebuie schimbate şi staţiile, iar oamenii care sunt transportaţi trebuie să-şi schimbe programul de lucru”, spune Ion Horvat, directorul unei firme de transport din Arad. Şi Marcel Codru, de la o altă firmă de transport spune că este nemulţumit, mai ales de banii ce trebuie plătiţi. Dacă nu achităm lu