"Ziarul de Iaşi" şi "Ziarul de Bacău" au înregistrat cele mai mari creşteri de audienţă: aproape 50%. Ziarele locale nu suferă de aceeaşi erodare a audienţei ca în cazul cotidienelor "Ziarul de Iaşi" şi "Ziarul de Bacău" au înregistrat cele mai mari creşteri de audienţă: aproape 50%.
Ziarele locale nu suferă de aceeaşi erodare a audienţei ca în cazul cotidienelor centrale. În provincie există publicaţii care "bat" audienţa unor ziarele centrale cu pretenţii. Jucătorii importanţi rămân Inform Media, European Media Investments şi Publimedia International.
Dacă ziarele centrale quality au pierdut în audienţă 3,1% (aproximativ 96.000 de cititori), în ultimul raport al Studiului Naţional de Audienţă (SNA), iulie 2006-iulie 2007, publicaţiile locale şi-au conservat numărul de cititori, păstrându-şi poziţiile în zonele respective.
Fluctuaţiile de audienţă au fost cuminţi: fie au înregistrat creşteri modeste, fie au scăzut uşor, fără a pune în pericol businessul. În general, nu se poate cuantifica direcţia în care merg audienţele acestor publicaţii pentru că, în primul rând, tabloul editorial este divers, şi, în al doilea rând, fiecare publicaţie are specificul zonei.
Inform Media, EMI şi Publimedia International rămân cei mai puternici jucători de pe piaţa ziarelor locale, care deţin cele mai multe titluri auditate de SNA. Grupul elveţian Inform Media are în portofoliu un număr de şapte publicaţii monitorizate, răspândite în şase judeţe ale României de Vest. Doar cotidienele "Jurnalul bihorean" şi "Adevărul de Arad" sunt în top 10 al audienţei presei scrise locale.
"Jurnalul" a înregistrat, conform ultimului val de măsurători, o creştere de 5.000 de cititori (ajungând la 53.000 de cititori pe ediţie). Al doilea titlul este însă mai modest: a câştigat doar 1.000 de cititori pe ediţie. Inform Media are un model de business destul de intere