Atunci când a fost lansat, în 2010, Peugeot 508 a venit ca o alternativă pentru două maşini ale constructorului din Sochaux, sedanul de clasă medie înlocuind pe piaţă atât modelul 407, cât şi limuzina 607. Întrucât în segmentul D au apărut versiuni îmbunătăţite ale rivalilor 508-ului, am vrut să vedem cum rezistă acesta la trei ani de la lansare, probabil cu puţin timp înainte ca francezii să prezinte un facelift.
Raportarea 508-ului la concurenţa din segment nu a fost singurul scop al testului nostru. Ne-am dorit să aflăm dacă toate problemele financiare pe care le traversează grupul PSA, din care Peugeot face parte, sunt o cauză directă a strategiilor de marketing deficitare sau pur şi simplu maşinile din Hexagon sunt depăşite de rivalii direcţi, cauza crizei acute pe care o traversează grupul fiind vânzările sub aşteptări.
Aşa că ne-am îndreptat în mod logic spre o clasă extrem de bine reprezentată în ţara noastră, aceea a limuzinelor medii, unde concurenţa extrem de acerbă nu lasă spaţiu nici măcar unei gămălii de ac. Tocmai de aceea am şi ales pentru test un 508, fiindcă vroiam să aflăm cum se raportează la VW Passat, Ford Mondeo, Mazda6 sau Honda Accord. Design
Acest capitol a fost tratat cu o seriozitate tipic teutonă, esteticienii francezi reuşind să definească o siluetă total diferită faţă de modelele înlocuite, singurul element comun cu acestea fiind logo-ul constructorului din Hexagon. Trecând peste pseudoagresivitatea modelului 407 şi peste liniile unui 607 rămas pe piaţă mult prea mult timp, 508 s-a reîncarnat într-o formă foarte agreabilă, capabilă să dea bătăi de cap serioase concurenţei. Francezii şi-au amintit că au construit pe parcursul istoriei palate precum Versailles şi Luvru, aşa că s-au pus pe treabă şi au scos un 508 care eclipsează cu uşurinţă o parte din rivali, făcându-se remarcat fără prea mult efort.
Liniil