Fără îndoială, sunt mulţi cei care doresc să afle cum se desfăşoară o anchetă în realitate, “pe bune”. “Dansul morţii”, carteaLindei Fairstein, poate satisface curiozitatea oricărui pasionat de metodele detectivistice.
Fără îndoială, sunt mulţi cei care doresc să afle cum se desfăşoară o anchetă în realitate, “pe bune”. Ei vor să cunoască în detaliu modul în care poliţiştii adună probe, discută cu martorii şi îi interoghează pe suspecţi,cum funcţionează laboratoarele criminalistice.
“Dansul morţii”, carteaLindei Fairstein, poate satisface curiozitatea oricărui pasionat de metodele detectivistice.
Şi totuşi, cu toată abundenţa de informaţii pe care le oferă, uneori chiar în exces, cartea nu se transformă într-un documentar fastidios. Autoarea – fostă procuror – are ambiţia ca, folosindu-se de cunoştinţele sale, să ne ofere o ficţiune palpitantă. Nu întotdeauna reuşeşte. Tocmai familiarizarea profundă cu domeniul abordat îi limitează posibili-
tăţile de exprimare artistică. Zborul imaginaţiei este câteodată stingherit. Conştientă de obstacolele pe care trebuie să le depăşească, autoarea încearcă să-şi înzestreze personajele cu biografii interesante, caută să dezvolte între ele relaţii plauzibile şi tensionate. La lectură însă parcă auzi ticăitul unui metronom reglat pentru a marca un ritm lent. Rareori bătaia este mai accelerată, pentru a te smulge din amorţire.
CERCETARE. Acest thriller începe promiţător. Alexandra Cooper, asistentă a procurorului districtual, aflată în fruntea Diviziei Infracţiuni Sexuale, cercetează un caz de viol produs sub influenţa drogurilor. Ea este chemată urgent de detectivii Mercer Wallace şi Mike Chapman pentru a li se alătura într-o altă investigaţie – celebra balerină Natalya Galinova dispare inexplicabil în mijlocul unui spectacol de la Metropolitan Opera din New York, c