Oprescu poate să răsufle uşurat: prima zăpadă din această iarnă n-a mai luat prin surprindere - ca de obicei - municipalitatea.
Evident, nu este doar meritul primarului, care a lăsat niţel deoparte populismele şi recordurile pentru Guiness Book şi s-a concentrat pe fluenţa (scuzaţi eufemismul) circulaţiei. Este, în primul rând, meritul naturii, care a trimis din ceruri doar o rafală de nea. Iar în al doilea, este meritul companiilor de salubritate, care n-au dorit să-şi strice reputaţia şi să-şi pericliteze contractele, aşa încât au scos pe străzi, la înaintare, toate trupele şi armamentul din dotare. Dacă ar fi să se facă un clasament al acestei prime campanii, pe primul loc se situează ROMPRESTUL, care acţionează în sectoarele 1 şi 5. Mai nou venită pe piaţa salubrităţii Capitalei, compania a avut de înfruntat nu doar concurenţa (adesea neloială) a celorlalţi furnizori de servicii, dar şi feluritele arme politice puse în funcţiune de aceştia. Sectorul 1, unul dintre cele care dispun de cea mai mare suprafaţă de drumuri principale, utilizate la cote înalte, a ieşit cu bine din încercare, cu atât mai mult cu cât ochii iscoditori ai presei sunt pe el, fiind cel mai la îndemână pentru echipele de televiziune şi reporterii de teren. Nu ne rămâne decât să sperăm că Cel de Sus nu ne va pune la încercare prea tare în continuare şi că vom reuşi să o scoatem la capăt. N-aş abandona însă această temă, fără a face câteva observaţii.
Prima este că încep să se vadă cu claritate efectele benefice ale demonopolizării acestui serviciu public. Exlcusivitatea vechiului RASUB a fost preluată, printr-o serie de inginerii puse la cale de fostele administraţii, de către o companie aşa-zis mixtă (REBU), la care primăria era şi prestator, şi beneficiar. Un evident conflict de interese care a făcut, ani la rând, să nu poată fi tras nimeni la răspundere pentru evidentele neregul