Românii cheltuie 750-850 milioane de euro în magazinele din comerţul modern în luna premergătoare Paştelui, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.
"Vânzările din luna Paştelui din acest an sunt cu zece procente mai mari decât cele din luna Paştelui de anul trecut. Ele reprezintă aproximativ 8,5% din vânzările totale ale unui an", spune Sabin Fane, directorul de marketing al lanţului de magazine Billa, care numără 72 de supermarketuri.
Billa este un lanţ de supermarketuri care vinde în principal produse alimentare, cele mai căutate în această perioadă. În cazul lanţurilor de hipermarketuri ponderea în totalul vânzărilor poate creşte în contextul în care acestea au o gamă mult mai variată de produse şi un trafic de clienţi mult mai mare.
Mai mult, în această perioadă românii fac pe lângă achiziţiile de mâncare şi cumpărături de electronice şi electrocasnice, produse care se găsesc în oferta lanţurilor de hipermarketuri. În acest context, la o piaţă de circa 8,5-9 mld. euro anual - cifră ce cuprinde vânzările celor 12 lanţuri de magazine din comerţul modern - dacă luna Paştelui reprezintă în medie 8,5-10% din vânzări, potrivit calculelor ZF rezultă că românii lasă la casele de marcat între 750 şi 850 mil. euro.
Românii cheltuie 750-850 milioane de euro în magazinele din comerţul modern în luna premergătoare Paştelui, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.
"Vânzările din luna Paştelui din acest an sunt cu zece procente mai mari decât cele din luna Paştelui de anul trecut. Ele reprezintă aproximativ 8,5% din vânzările totale ale unui an", spune Sabin Fane, directorul de marketing al lanţului de magazine Billa, care numără 72 de supermarketuri.
Billa este un lanţ de supermarketuri care vinde în principal produse alimentare, cele mai căutate în această perioadă. În cazul lanţurilor de hipermarketuri pon