Disponibil în Europa din noiembrie 2013, marele Sport Activity Vehicle bavarez ce va fi fabricat în continuare în SUA (Carolina de Sud) va primi la distanţă de o lună de la debutul comercial şi o versiune de bază sDrive 25d cu tracţiune spate, adică un motor diesel bi-turbo în patru cilindri de 2.000 cc care se laudă cu 218 CP şi emisii sub 150 grame CO2 la km.
Masa la gol a celei de-a treia generaţii a SAV-ului X5 intră pentru prima dată sub pragul de 2 tone în versiunea sDrive 25d, iar cu ajutorul noilor materiale de construcţie mai uşoare, versiunile xDrive 30d şi xDrive 50d sunt cu până la 90 kg mai uşoare la echipări echivalente comparativ cu vechiul model.
Reputaţia BMW-urilor de a fi durabile s-a luat şi la X5, noul model de generaţie a treia fiind construit la standarde înalte tipice modelelor premium germane, folosind materiale de calitate superioară peste tot. Regele croazierelor primeşte un stil de design ce îl apropie de noua direcţie a brandului. Astfel, deşi farurile arată ca un simplu facelift, grila duală trece direct spre acestea, fără a mai exista o punte de metal ca parte a capotei, conturul cromat al „kidney grille” fiind unica graniţă de demarcaţie. Flapsurile frontale ale grilei sunt active, există suplimentar prize de aer pe aripi plasate în spatele roţilor frontale, iar coeficientul aerodinamic Cx ajunge la 0,3. Privit din spate, muchia părţii metalice a hayonului şi stopurile au fost îndulcite, „L”-ul de sticlă ce îmbracă colţurile caroseriei semănând cu desenul promovat pe X1. Pe interior există baghete de LED-uri ce alternează nuanţe de roşu cu vişiniu, în timp ce banda albă a migrat la baza stopurilor.
X5 2014 creşte marginal în dimensiuni, măsurând 4.886 mm în lungime, 1.938 mm lăţime şi 1.762 mm înălţime, fiind cu 2,9 cm mai lung, cu 0,5 cm mai lat şi cu 1,4 cm mai scund comparativ cu a doua generaţie lansată în 2007 (Lxlx