2.700 de clădiri distruse, aproximativ 250.000 de hectare incendiate, sute de mii de persoane evacuate. Acestea sunt ingredientele unui subiect de presă care a ţinut capul de afiş al mass-media la sfărşitul lunii octombrie in Statele Unite.
2.700 de clădiri distruse, aproximativ 250.000 de hectare incendiate, sute de mii de persoane evacuate. Acestea sunt ingredientele unui subiect de presă care a ţinut capul de afiş al mass-media la sfărşitul lunii octombrie in Statele Unite.
Cănd se scrie despre un incendiu, indiferent de talentul ziaristului, impactul nu va fi la fel de puternic precum in cazul unei imagini la tv. Este adevărat că o singură imagine face căt o mie de cuvinte. De aceea, cotidianele de peste Ocean nu au dedicat prea multe pagini părjolului californian, lasănd acest lucru in sarcina televiziunilor.
După uraganul Katrina, o altă catastrofă se abate asupra Californiei: incendiile devastatoare declanşate la 21 octombrie 2007. Subiectul a fost aprig dezbătut prin toate mijloacele de comunicare in masă. Ceea ce a făcut ca această criză să fie cel de-al doilea subiect "tare" pe care anul 2007 l-a avut pănă acum, după masacrul de la Virginia Tech din 16 aprilie, cănd Seung-Hui Cho a ucis 32 de persoane, a rănit alte căteva zeci, apoi s-a sinucis. Alte două dezastre ocupă locuri fruntaşe, in topul celor mai urmărite subiecte de presă. Un sfert din mass-media a fost captată de prăbuşirea podului I-35W din Minneapolis şi 13% de incidentul de la o mină din Utah, cănd căţiva mineri au rămas captivi in subteran.
Aproximativ 40% din mass-media a fost acaparată de incendiile din California. La mare distanţă au urmat ştirile despre campania pentru alegerile din 2008 - 9 la sută, iar evenimentele din Irak - 7 procente. La polul opus s-au situat informaţiile despre imigranţi şi terorism - căte două procente şi economia Statelor Unite -