Educaţia se face diferit la şcolile „din centru” faţă de şcolile de cartier. Şcolile de cartier nu ştiu cum să-şi mai atragă elevi, pe când cele centrale nu mai au locuri disponibile. Părinţii vor ce-i mai bun pentru odorul lor şi aleg şcolile din centru, în detrimentul celor apropiate de casă. Pentru ca profesorii să îşi poată acoperi numărul minim de ore săptămânal, directorii sunt nevoiţi să facă clase cu o mână de elevi.
Părinţii şi-au
ales dirigintele
Şcoala Generală nr.4 din Braşov este una dintre şcolile care au copii puţini, în ciuda rezultatelor bune la examene şi a dotărilor de care dispune. În total, la clasa a V-a sunt înscrişi 32 de elevi, împărţiţi în două clase. Astfel că, la cererile părinţilor, 20 de copii au fost înscrişi la clasa unui anumit diriginte, cealaltă clasă rămânând cu 12 elevi. „Acest colectiv este mai avantajat pentru că fiecare elev are calculatorul lui în cabinetul de informatică şi profesorii se pot ocupa mult mai bine de ei, verificările fiind zilnice. Aşteptăm rezultate foarte bune de la ei”, declară Elena Creţu, directorul unităţii de învăţământ.
Înainte clasele aveau şi 30 de elevi
Directorul nu-şi explică cum s-a ajuns la această situaţie şi la numărul mic de elevi. „Nu am avut niciodată reclamaţii la adresa unităţii şi avem o şcoală foarte primitoare, cu mobilier nou şi multe alte avantaje. Cadrele didactice sunt foarte bine pregătite, 75% dintre ele au gradul I, avem curte mare, e situată lângă pădure, e foarte curat şi totuşi nu avem copii!”, explică Elena Creţu. Spre deosebire de majoritatea şcolilor braşovene, Şcoala nr. 4 are cabinet de logopedie, pentru a-i ajuta pe cei mici să vorbească corect. În cadrul instituţiei mai funcţionează şi un cabinet de psihologie şi unul medical. Dacă altădată colectivele de aici erau de 30 de elevi, acum cea mai mare clasă are 26 de copii. Nic