Centrul Tehnic Renault Technologie Roumanie (RTR) de la Titu, judeţul Dâmboviţa, este complet operaţional şi toate fazele invesţiilor planificate au fost realizate, dar există proiecte de extindere ale acestui centru în viitor, ele fiind însă legate de situaţia economica mondială, piaţa auto şi sprijinul Guvernului.
Directorul RTR, Sorin Buse, a declarat că în general, colaborarea cu autorităţile locale şi centrale a fost bună. Chiar şi asa, admite şeful RTR, planul de a duce toţi angajaţii RTR la Titu, în total peste 2.000 de oameni, a fost abandonat din cauza infrastructurii pe care autorităţile au promis ca o îmbunătăţesc, dar nu au făcut-o.
“Colaboram foarte bine cu autorităţile indiferent de culoarea partidului politic de la putere. Am avut întotdeuna sprijin şi înţelegere pentru că este o situaţie de parteneriat. Şi noi câştigam şi ţara câştigă. (…) La un moment dat există un proiect prin care ingineria ar fi fost relocalizată. Despre asta se vorbea în 2006-2007, când a fost semnat un nou acord cu Guvernul şi era condiţionată de o infrastructură care să permită transportul eficient a catorva mii de oameni acolo”, a explicat oficialul Renault.
Centrul Tehnic Titu
Parte a Renault Technologie Roumanie, Centrul Tehnic Titu are ca misiune testarea vehiculelor şi organelor mecanice concepute în birourile de proiectare Renault din Bucureşti sau din lume.
Inaugurat pe 15 septembrie 2010, Centrul Tehnic Titu este ultima verigă ce completează lanţul de dezvoltare auto al Renault în România.
De asemenea, Centrul de la Titu este singurul centru de acest fel din Europa de Est şi vine în completarea centrelor Renault de la Aubevoye şi Lardy (Franţa).
Cu o suprafaţă de 350 de hectare şi peste 400 de angajaţi la începutul anului 2012, Centrul Tehnic pune la dispoziţia inginerilor RTR cel