Din hangarul Spyker, fabricantul olandez de maşini Saab „agită apele“ în clasa mare prin intermediul noii generaţii 9-5. Noul 9-5 nu este doar cel mai avansat Saab produs vreodată, ci şi modelul prin care suedezii vor să încurce socotelile rivalilor Audi, BMW şi Mercedes-Benz.
Noua generaţie soseşte la 13 ani după prezentarea celei dintâi versiuni şi ţinteşte concurenţa teutonă, dominantă în segmentul mare. Mai precis, oficialii Saab declarau că noul 9-5 se bate direct cu Audi A6. Cu o lungime de 5.008 mm, noul 9-5 este realizat pe platforma Epsilon a lui GM. Aceeaşi regăsită şi la Opel Insignia, cu precizarea că Saab dispune de varianta alungită a platformei.
Mai citiţi şi:
Spyker şi Saab îşi dau mâna pentru a se salva de la pierzanie (GALERIE FOTO)
Estetic, noul 9-5 este cel mai „pur" Saab creat de la modelul 9000 încoace. „Ochelarii" cromaţi ai generaţiei precedente au zburat la gunoi. Avem acum o parte frontală cu personalitate, o suprafaţă vitrată ce conferă impresia unei carlingi de avion (graţie montanţilor A negri) şi montanţi C destul de înclinaţi, care amintesc de modelele 99/900.
Tradiţionalism modern
La interior, contactul este tot între scaune, dar cheia clasică a fost înlocuită cu un buton „Start/Stop". În dreapta volanului se află acum butonul Night Panel, găselniţa preluată din aviaţie.
Pe lângă Head-Up Display, noul 9-5 poate primi şi alte sisteme avansate: climatizare pe trei zone, tracţiune integrală XWD, şasiu Sport, diferenţial cu alunecare limitată pentru puntea spate (eLSD), cruise-control adaptiv cu funcţie Stop & Go, faruri bi-Xenon cu Smart Beam, Advanced Park Assist, DriveSense - 3 moduri de rulare (Confort, Inteligent, Sport), care modifică setările servodirecţiei, suspensiei, cutiei şi răspunsul motorului. Graţie ampatamentului de 2.837 mm, noul Saab 9-5 oferă spaţiu cu încredere. Scaunele