Alexandru Vlad, directorul executiv al retelei Selgros Cash & Carry Romania, spune ca achizitia unui teren reprezinta in prezent aproape 50% din valoarea investitiei intr-o noua locatie, in conditiile in care, la intrarea grupului pe piata, in 2001 terenu
Selgros Cash & Carry, reteaua cu vanzari de peste 800 mil. euro in anul 2007 si 16 unitati pe piata locala, are in plan alte 4-5 deschideri de magazine pentru urmatorii ani.
"In acest an vom incheia, in mare, expansiunea in partea de est a tarii", afirma Alexandru Vlad. Managerul se arata insa rezervat atunci cand vorbeste despre ritmul de expansiune in acest an si spune ca preturile prohibitive din real estate-ul romanesc ar putea incetini extinderea tuturor retailerilor, nu doar a retelei sale. Compania a anuntat pentru acest an doua inaugurari, prin investitii de peste 30 mil. euro, ritmul de expansiune fiind in 2008 inferior celui atins in urma cu un an - 3 magazine.
"Probabil ca Selgros a venit in Romania cand inca nu era prea tarziu si a prins ultimul tren pe piata imobiliara". Boom-ul pietei imobiliare locale din ultimii ani nu ar fi permis companiei sa-si dezvolte o retea doar in locatii proprii, daca ar fi intrat in Romania cu cativa ani mai tarziu.
Pentru un retailer, detinerea terenurilor pe care sunt construite magazinele reprezinta un plus de stabilitate, comparativ cu situatiile in care retelele se dezvolta in locatii inchiriate.
"Am devenit o piata imobiliara mai scumpa decat tarile din jurul nostru, ceea ce ne apropie de preturile care se platesc pentru locatii similare in Europa de Vest", spune managerul.
"Am putea deschide mai mult de doua magazine in 2008, acest lucru depinde de evolutia proiectelor de expansiune si de piata imobiliara. Orice investitor are in vizor sa-si recupereze banii investiti si atata timp cat preturile raman prohibitive, t