Cei 17 administratori ai fondurilor de pensii vor investi circa 20 milioane de euro în campaniile de promovare pentru pilonul II, bani pe care îi vor recupera în trei-patru ani . Timp de patru Cei 17 administratori ai fondurilor de pensii vor investi circa 20 milioane de euro în campaniile de promovare pentru pilonul II, bani pe care îi vor recupera în trei-patru ani .
Timp de patru luni, fondurile private de pensii vor derula ample campanii de marketing pentru a convinge circa 3,5 milioane de salariaţi să adere la unul dintre fonduri (pilonul II).
Din 17 septembrie, dată la care s-a dat startul campaniei de aderare la pensiile private obligatorii (pilonul II), mass-media a fost luată cu asalt de mesajele publicitare ale celor 17 administratori de fonduri de pensii. Lupta pentru atragerea cotizanţilor se anunţă foarte dură. Iar campaniile de comunicare vor juca un rol decisiv.
Ineditul acestei confruntări constă în faptul că, pentru prima dată în istoria publicităţii româneşti, un număr impresionant de competitori (fondurile de pensii) se vor lupta pe acelaşi teren, disputându-şi acelaşi segment de public: 18 - 35 de ani (pensii obligatorii) şi 35-45 de ani (opţional).
Dacă în cazul pensiilor facultative (pilonul III), ale căror campanii s-au derulat începând cu luna mai a.c., strategiile de comunicare puteau fi realizate şi în funcţie de nivelul veniturilor, vârstă sau locul de reşedinţă al cetăţeanului, la pensiile private obligatorii, mesajele trebuie să fie construite numai pentru segmentul de public amintit mai sus.
"Pensia", un cuvânt riscant
Cuvântul "pensie", pomenit în aceste campanii, poate avea efecte neplăcute. Pentru tineri, "pensia" înseamnă ceva care ţine de un timp foarte îndepărtat, astfel încât există riscul să se ajungă la concluzia dezarmantă: de ce să-mi mai bat capul cu pensia asta?