Dobânzile de pe piaţa de leasing ar putea creşte, în curând, peste pragul de 9% la contractele în euro, după ce anul trecut acest prag era de 7,5%. Motivul acestei majorări este creşterea costurilor de refinanţare pe piaţa internaţională. Pieţele internaţionale determină în continuare creşteri ale dobânzilor.
Directorul general al UniCredit Leasing, Septimiu Postelnicu, susţine că în viitor societăţile de leasing vor fi mai atente şi selective în ceea ce priveşte aprobarea şi derularea tranzacţiilor. Directorul general al Raiffeisen Leasing, Mihaela Mateescu, consideră că în acest an are loc o inversare a trendului de evoluţie a dobânzilor după ce, mulţi ani la rând, acestea au fost într-o continuă scădere.
„Fenomenul este unul natural în ceea ce priveşte evoluţia pieţelor financiare care, privite în orizonturi mai ample de timp, cunosc atât perioade de dezvoltare, cât şi perioade de criză. Piaţa noastră încă tânără se confruntă acum, pentru prima dată, cu aspecte cu care pieţele tradiţionale se întâlnesc tot timpul”, a precizat Mateescu.
Pe de altă parte, Claudiu Emanuil Stănescu, directorul general al BCR Leasing, consideră că „în ultimele patru luni, pe piaţa europeană s-a resimţit o parte din criza cu care s-a confruntat piaţa americană - şi care a condus la o deficienţă de lichiditate”. El apreciază că fenomenul a generat o creştere a costurilor de refinanţare la nivelul pieţei europene, mai ales pentru jucătorii care au ca sursă de finanţare băncile-mamă.
BCR Leasing a intrat în categoria celor care s-au mişcat sensibil, adică modificarea de dobândă va interveni de la începutul lunii mai şi implică o creştere de numai 0,5 puncte procentuale, adică de la 7,5% la 8%. Dobânzile de pe piaţa de leasing ar putea creşte, în curând, peste pragul de 9% la contractele în euro, după ce anul trecut acest prag era de 7,5%. Motivul acestei majorăr