Spre deosebire de un expert, care vine să-i furnizeze o soluţie managerului, pe baza expertizei acumulate, un coach îl ajută pe manager să-şi găsească singur răspunsurile, punând Spre deosebire de un expert, care vine să-i furnizeze o soluţie managerului, pe baza expertizei acumulate, un coach îl ajută pe manager să-şi găsească singur răspunsurile, punând întrebările potrivite. Coachingul de afaceri s-a inspirat din activitatea de sport. "Coachingul vine de la oameni sănătoşi, performanţi, dar care voiau să devină mai buni. Dacă te doare ceva, dacă ai probleme, nu ai nevoie de un coach, ai nevoie de terapie, de experţi", a arătat Alain Cardon, la ultima întâlnire a HR Club, unde a încercat să explice ce este şi ce nu este coachingul şi care sunt principalele probleme ale activităţii. Un coach ascultă modul în care persoana gândeşte şi pune întrebări care adesea îl vor face să gândească altfel. Schimbarea sistemului de referinţă, a unghiului de a privi o situaţie poate produce abordări şi soluţii noi. "Cele mai multe tehnici sunt foarte simple, le ştim cu toţii de mult timp: să punem întrebări, să ascultăm, să nu întrerupem, să acompaniem persoana", consideră Cardon. Cei mai mulţi oameni pot învăţa să fie coach. Jumătate din acest proces presupune să te dezveţi de alte lucruri. Tehnicile de coaching pot fi folosite ca om de vânzări, manager sau de resurse umane. Un manager poate fi un coach excelent, crede Cardon. Atunci când activitatea este condusă pe baza delegărilor, managerul devine un coach care supraveghează şi îndrumă echipa. Coachingul este orientat spre obiective. Atunci când planul unui manager prevede atingerea unei ţinte într-un anume timp, prima întrebare a unui coach ar viza, spre exemplu, înjumătăţirea timpului. În acest fel, atenţia se concentrează asupra problemelor care întârzie procesul şi a soluţiilor posibile. Cardon crede că nu există nimen