Operatorul low cost Blue Air dă vina pe norul de cenuşă vulcanică din Islanda, din aprilie 2010. Sursa: REUTERS
Clienţi ai companiei româneşti Blue Air reclamă faptul că, în momentul în care cursele sunt anulate, nu reuşesc să intre în posesia banilor plătiţi pe biletul de zbor decât după o perioadă foarte lungă şi doar după numeroase petiţii.
"În vara anului trecut am achiziţionat bilete dus-întors pe ruta Sibiu - Londra şi retur pentru luna octombrie. Cu doar câteva zile înainte de plecare, au fost anulate toate zborurile Blue Air către şi de pe aeroportul din Sibiu. În termen de 30 de zile mi s-au oferit câteva variante de despăgubire şi am ales dintre acestea rambursarea sumei. Am trimis toate detaliile contului la operator, dar situaţia nu s-a rezolvat. Aveau de returnat în jur de 130 de lire sterline“, ne-a povestit Alexandra.
Anulare fără explicaţii
Cazul anterior nu e singular. "Am făcut o rezervare la compania Blue Air pentru un zbor Bucureşti - Viena, pentru luna octombrie a anului trecut. Cu două zile înainte de plecare am fost anunţată, prin mesaj pe telefonul mobil şi prin e-mail, că toate zborurile către capitala Austriei au fost anulate fără niciun fel de explicaţie, fapt pentru care a trebuit să-mi găsesc, într-o perioadă scurtă, alt bilet de avion, la altă companie.
În plus am pierdut şi banii de cazare pentru că nu am găsit zbor în aceeaşi zi. Banii pentru aceste bilete nu i-am recuperat decât la începutul acestui an, după numeroase somaţii", ne-a scris Bogdan.
Cum justifică operatorii întârzierile
Pentru a motiva aceste deficienţe, reprezentanţii operatorului low cost se folosesc de erupţia vulcanică din Islanda, de anul trecut, fenomen care a perturbat tot traficul aerian din Europa.
"Departamentul de Customer încă mai are cereri în curs de procesare spre finaliz