Aeroportul Arad cunoaşte o adevărată dezvoltare: după doi ani de zile în care nu au aterizat decât curse ocazionale şi cargo, traficul de pasageri a fost reluat. Deocamdată, la Arad operează compania Wizz Air, cu două curse pe săptămână spre Bergamo, Italia, dar în curând, arădenii vor putea zbura şi spre alte destinaţii. Terminalul cargo, utilizat în prezent la o capacitate de 30%, va fi utilizat la întreaga capacitate dacă negocierile cu un operator de transporturi aeriene de marfă se concretizează.
Cargo, o şansă pentru Arad
În cadrul unui proiect european, la Arad a fost construit un terminal cargo, primul din ţară din afara Bucureştiului. Investiţia de 2,8 milioane euro a fost acoperită prin programul PHARE, două milioane euro fonduri nerambursabile şi din fondurile Consiliului judeţean Arad, care a contribuit cu 800.000 euro. Acesta urma să deservească pe lângă vestul României şi judeţe din Ungaria şi Iugoslavia. Terminalul cargo este compus dintr-o hală de depozitare cu capacitate de 700 tone de marfă şi capacitatea de prelucrare de 300 tone pe zi. Platforma de operare aeronave are 14.435 metri pătraţi şi poate deservi două aeronave simultan. Platforma auto permite accesul simultan pentru nouă autotrenuri şi patru furgoane. Nici la cargo, Aradul nu a excelat, dar, acum cunoaşte o adevărată revigorare. Deocamdată doar o treime din terminal estre folosit, dar există strategii ca terminalul cargo să devină utilizat la întreaga capacitate. La Aeroportul arădean şi-a creat bază DHL. Directorul comercial al Aeroportului Arad, Ovidiu Moşneag, spune că există discuţii avansate cu mai multe companii aeriene care transportă mărfuri, ce intenţionează ca într-un viitor relativ scurt să devină operaţionale de la Arad. Nicolae Ioţcu, preşedinte al Consiliului Judeţean Arad, a declarat că în curând va semna un contract cu un operator de transporturi aeriene de