83% dintre bucureşteni împărtăşesc ideea unei zone strict pietonale în Capitală. Când au fost rugaţi să numească zona unde ar dori amenajarea unui astfel de spaţiu pietonal, Piaţa Romană a fost pe locul 5 în preferinţe, după Piaţa Universităţii şi înainte de Bulevardul Magheru.
Datele respective sunt rezultatul unei cercetări a specialiştilor Şcolii Naţionale de Ştiinţe Politice şi Administrative. Sondajul este public şi poate fi accesat on-line.
Totuşi, ignorând dorinţa a 83% dintre bucureşteni, Primăria Capitalei propune îngroparea pietonilor pentru ca traficul auto să aibă prioritate în Piaţa Romană. Si de data aceasta Primăria ia decizii contrare majorităţii bucureştenilor. 75% dintre ei ar fi de acord cu impunerea unor limitări de viteză pentru traficul auto în zona de centru a Bucureştiului.
Şi din nou...
Pe cine reprezintă Primăria cand propune proiecte care contravin dorinţei bucureştenilor ?
"Modernizarea Pieţei Romane si pasajul pietonal" este un proiect gândit în 2007. Din acel an, odată cu aderarea la Uniunea Europeană, România are o serie de drepturi şi obligaţii.
Prin Directiva 2008/50/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind calitatea aerului înconjurător şi un aer mai curat pentru Europa, din 2015 vor deveni obligatorii valorile maxime admise la poluarea cu pulberi în suspensie. Principala sursă a lor este traficul rutier, atât din cauza arderilor şi emisiilor de combustibili, cât şi din cauza uzării frânelor şi a cauciucurilor şi prin ridicarea materialului antiderapant de pe carosabil.
Poate de aceea, pe 12 aprilie 2010, Primarul General Profesor Doctor Sorin Mircea Oprescu a semnat "Declaraţia şi Angajamentul Primarului General al Municipiului Bucureşti în domeniul calităţii şi mediului".
Din păcate, declaraţia n-a fost însoţită şi de acţiuni concrete care să ducă la scăderea