De 3 ani, viaţa ei înseamnă filaj şi urmăriri ca-n filme. Clienţii Alinei sunt soţi înşelaţi, părinţi disperaţi, afacerişti suspicioşi şi, mai nou, companii de leasing care încearcă să-şi recupereze pagubele.
Alina nu era sigură de ceea ce vrea să facă după ce a terminat facultatea, aşa că a schimbat mai multe locuri de muncă până a ajuns secretară la agenţia de detectivi particulari "Detectiv Expert International".
„Cât eu mă plictiseam în birou, colegii mei aveau o viaţă palpitantă pe teren. Într-o zi i-am convins să mă ia cu ei la un caz de filaj. Acela a fost momentul în care am hotărât că asta vreau să fac", a povestit Alina. A urmat apoi o şcoală de detectivi şi, după ce dat examenul final, a devenit domnişoara detectiv particular.
De atunci a început "nebunia", cum îi place ei să spună: filaje, urmăriri şi nopţi nedormite.
„Avem tot felul de clienţi, părinţi îngrijoraţi care ne roagă să le supraveghem copiii, pentru a afla în ce anturaje au intrat, soţi sau soţii care îşi suspectează partenerul de infidelitate, dar şi oameni de afaceri şi patroni care vor să afle mai multe despre colaboratorii şi angajaţii lor", a mai povestit Alina.
Ea a adăugat că patronii au devenit mai atenţi la posibilitatea scurgerii de informaţii sau a modului în care sunt gestionate resursele companiei.
Clienţi de criză
În ultimul an au apărut „cazurile de criză”: companiile de leasing ai căror clienţi nu şi-au mai plătit ratele. Astfel, mii de maşini şi utilaje agricole sunt date în urmărire în toată ţara din cauză că cei care au făcut leasing nu mai sunt de găsit. "Firmele vor să pună sechestru pe bunul respectiv pentru a-şi recupera paguba, dar în foarte multe cazuri executorul nu găseşte nici persoana, nici bunul. Pentru asta este angajat detectivul, care îl găseşte pe datornic", a spus Alina.
Cel mai greu caz
Tână